שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

תפקידו של נוטריון במהלך רכישת דירה

כאשר אנו באים לרכוש דירה, רבים מאתנו לעיתים עשויים לתהות לגבי הדרך הכי נכונה ומתאימה שיש לחתום על החוזה לרכישת הדירה וכמו כן, אנו גם תוהים אילו גורמים מקצועיים צריכים להיות מעורבים בתהליך. אחד מבין הגורמים שיש צורך שיהיה מעורב הוא הנוטריון. עלינו להשתמש בשירותיו בעיקר כאשר הדבר נוגע לחתימה על ייפוי כוח בלתי חוזר כלפי הבנק למשכנתאות. אגב אם חשבתם שעורך דין יכול לספק את השירות הזה, דעו שלא כך הדבר. כלומר לא כל עורך דין בהכרח יכול לעשות זאת. זאת משום שלא כל עורך דין הוא גם נוטריון. על מנת לקבל רישיון של נוטריון יש לעמוד בתנאים הבאים:

  • יש להיות עם ניסיון מעשי של לפחות 10 שנים בעריכת דין ופרקטיקה משפטית
  • יש להיות בעל אזרחות ישראלית
  • יש להיות בעל עבר פלילי נקי
  • יש להיות בעל עבר משמעתי נקי של עבירות אתיות, זאת על פי כללי לשכת עורכי הדין
  • יש לעבור השתלמות מיוחדת אצל מוסד מוכר על ידי משרד המשפטים
  • יש להגיש בקשה לוועדה למחלקה לרישוי נוטריונים ולאחר אישור הבקשה יש לחתום בפנקס וכמו כן לשלם אגרה שנתית.

מדוע הבנק למשכנתאות מחייב אותנו בייפוי כוח?

אם עברנו תהליך של ייעוץ משכנתא ואנו כעת מגיעים לשלב מתקדם יותר של רכישת נכס ואנו צריכים במסגרת אותה עסקה לקבל משכנתא מהבנק, עלינו לחתום על מסמכים רבים כלפי אותו בנק למשכנתאות. אותם מסמכים כוללים גם ייפוי כוח נוטריוני. מה זה בעצם? זהו מסמך שנותן לבנק את הסמכות לבצע פעולות בנכס הנרכש. על פי דברי החוק, אותו מסמך צריך להיחתם בפני נוטריון וזאת על מנת שיקבל את התוקף המשפטי הנדרש לו. מדובר על ייפוי כוח שהינו בלתי חוזר ובלתי ניתן לבטל. למעשה ייפוי הכוח נועד בעיקר למקרה בו מי שמלווה את הכסף מהבנק, לא יוכל לעמוד בהחזר אליו התחייב. כאשר הבנק מקבל מכם את ייפוי הכוח, הוא יכול לעשות שימוש בנכס אל מול הרשויות והגופים השונים. אלו יכולים להיות גופים כמו, לשכת רישום מקרקעין, מנהל מקרקעי ישראל וכו'. יותר מזה, הבנק גם יכול למכור את הנכס שלכם לגוף שלישי, כל זאת על מנת לכסות את ההלוואה שלא הוחזרה לו.

תהליך הזדהות וחתימה

עליכם לקחת את מסמך ייפוי הכוח ישירות מהבנק ולהגיע אל נוטריון על מנת לקבל את החתימה שלו. התהליך כולל תהליך הזדהות קצר בו מציגים תעודת זהות או דרכון. כל מי שחותם על ייפוי הכוח הוא המייפה ויש לוודא את הפרטים הללו עם תעודת הזהות או הדרכון. לאחר החתימה על ייפוי הכוח, הוא יימסר לבנק למשכנתאות (כלומר המקור שלו).

שורה תחתונה

כאשר מגיעים לרכוש דירה או נכס כלשהו, יש לפעול על פי ההנחיות הנדרשות ויש גם להיעזר בגורמים המקצועיים שהינם עורכי דין ונוטריונים. כל ההתנהלות תבוצע על פי הנחיות הבנק למשכנתאות. על כן, יש לבחור היטב מי מלווה אתכם בתהליך זה.

Call Now Buttonדילוג לתוכן