שרותי נוטריון אקספרס

נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

מתמחים? גם לכם יש זכויות על פי חוקים בדיני עבודה

במידה ואתם עובדים כמתמחים במשרד עורכי דין, דעו שהדבר לא אמור לפגוע כלל בזכויות שלכם כעובדים. אז מה מגיע לכם? ומה רצוי שתדרשו וגם תקבלו? אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המדריך שלנו.

תנאי העסקה של מתמחים

אחת מבין התופעות הנפוצות והבעייתיות בכל הקשור לדיני עבודה, קשורה לתנאי העסקה בלתי הגיוניים של מתמחים בתחומים שונים. אלו כוללים קבלת שכר נמוך, שעות עבודה מרובות ותנאים סוציאליים שלא ניתנים ואמורים להינתן על פי חוק.

שאלת המיליון דולר – האם מתמחה נחשב לעובד רגיל?

בגדול, דיני עבודה מתייחסים למספר סוגים של חוזי עבודה בהם:

חוזה עבודה לתקופה בלתי מוגבלת – בחוזה כזה, מפורטות כל הזכויות של העובד וכמו כן פרטים על תנאי העסקתו. אין תאריך פקיעה לחוזה כזה. מתי החוזה יסתיים? כאשר יש התפטרות של  העובד או פיטורים מטעם המעסיק.

חוזה עבודה לתקופה מוגבלת – בדומה לחוזה לתקופה בלתי מוגבלת, גם כאן יפורטו כל הזכויות ותנאי העסקה של העובד. כאן להבדיל, לחוזה יש תוקף. כלומר הוא מוגבל בזמן. מתי משתמשים בחוזה כזה? כאשר יש העסקה של עובד שמחליף עובד אחר, העסקה בתקופת הקיץ וכו'.

חוזה למטרת ביצוע משימה מסוימת – חוזה העסקה בין המעסיק לעובד, כאשר העובד מועסק לשם ביצוע מטרה כמו, פרויקט או התמחות (לדוגמה, התמחות לאחר סיום לימודי משפטים, סיום לימודי רפואה וכו').

איזה זכויות מגיעות למתמחה ומה לגבי השכר?

כאשר מתקיימים יחסי עובד ומעביד כחוק, המתמחה נחשב לעובד לכל דבר. כלומר, הוא יקבל את כל התנאים הסוציאליים ובשום אופן, אין לוותר עליהם. אלו תנאים המגיעים לו על פי החוק. יתרה מזאת, המעסיק לא יעסיק אותו בחינם או בשכר נמוך משכר מינימום.

כמה שעות מותר להעסיק מתמחה?

מתמחים מחויבים לשבוע עבודה של 42 עד 43 שעות עבודה (כלומר 9 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע). במידה והמתמחה עובד יותר שעות, הוא זכאי לקבל תשלום עבור שעות נוספות.

האם מתמחה יכול לקבל פיצויי פיטורים?

בניגוד לעובד שכיר, שזכאי לקבל פיצויי פיטורים לאחר שהשלים שנת עבודה אחת, המתמחה אינו זכאי לפיצויים. מה שכן, בגלל שהחוק מחייב את המעסיק להפריש לקרן פנסיה, הרי שבגדר כך, מופרש גם ככה סכום כלשהו לפיצויים.

מה אומר החוק לגבי מתמחה בהריון?

ממש כמו עובדת שכירה שתהיה בהריון ויש איסור לפטרה, כך גם הדין לגבי מתמחה בהריון. כמובן יש לציין שכאשר המתמחה תסיים את ההיריון, המעסיק לא חייב להחזיר אותה לעבודה וכמו כן לא מחויב לתת לה חופשת לידה.

מה ניתן לעשות אם מופרות הזכויות?

בתור התחלה, אפשר לדבר עם המעסיק. במידה והעניינים לא מסתדרים, אפשר לפנות לייעוץ משפטי שיינתן על ידי עו"ד דיני עבודה שיש לו ניסיון בתחום וכמו כן שיש עליו המלצות. מעבר לכך, אפשר גם לערב את לשכת עורכי הדין להמשך טיפול בנושא.

Call Now Buttonדילוג לתוכן