שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

טיפים שימושיים למי שרוצה לעבוד בתור נוטריון בחו"ל

בשנים האחרונות אנו עדים לכך כי בעלי מקצוע ישראלים רבים מחפשים את מזלם בחו"ל, בשלב כזה או אחר של חייהם. ולא מדובר רק ביזמי הייטק, מהנדסים או רופאים. שמענו למשל, על לא מעט נהגי משאיות שהיגרו לקנדה ונקלטו בה אבל הפעם אנו רוצים למקד את הדיון במשפטנים. משפטנים ישראלים המורשים לספק שירותי נוטריון ותרגומים בישראל עשויים גם הם לרצות לעבוד לתקופה מסוימת בחו"ל. לעיתים הדבר הינו חלק משליחות דיפלומטית, לעיתים הדבר מהווה עיסוק במקביל ללימודים בחו"ל או השתלמות מקצועית ולעיתים מדובר ברצון להגר כדי להתגורר סמוך לבני משפחה שמתגוררים בחו"ל (ויש כמובן עוד סיבות נוספות שקצרה היריעה מלמנות את כולן). אם אתם מבינים בדיוק על מה אנו מדברים, להלן נסקור למענכם כמה טיפים שימושיים וחשובים למי שרוצה לעבוד בתור נוטריון בחו"ל.

שפרו את השליטה בשפה האנגלית

אם אתם רוצים לעבור בתור נוטריון בארץ דוברת אנגלית, כמעט מובן מאליו שתצטרכו לעבוד קשה כדי לשפר את האנגלית שלכם. אנו ממליצים בחום להירשם בהקדם להכשרה מקיפה – קורס אנגלית עסקית. למעשה, כדאי מאוד לשפר את האנגלית גם אם אתם צפויים לעבור למדינה שאיננה דוברת אנגלית. בכל רחבי העולם משתמשים הנוטריונים בשפה האנגלית והשליטה בשפה צריכה להיות מושלמת או לפחות קרובה לכך. זה יעזור מאוד כמעט בכל מדינה ברחבי הגלובוס.

הירשמו מול הרשויות המתאימות באותה המדינה

אם השלמתם לא מזמן קורס אנגלית עסקית אתם יכולים להתמודד עם האתגר הבא. בררו מבעוד מועד מול אילו רשויות במדינה שאליה אתם שואפים לעבור אתם צריכים להירשם. בין היתר, יתכן ומדובר באיגוד הנוטריונים, המשפטנים או עורכי הדין המקומי. בנוסף, תצטרכו גם לדווח על כך כי אתם מתכננים לספק שירותים מקצועיים וכן על ההיקף שבו אתם תספקו שירותי נוטריון. אגב, מומלץ להתחיל ליצור קשרים בהקדם, באמצעות רשתות חברתיות ובדרך כלל גם ניתן להיעזר בקהילה היהודית המקומית שכוללת גם עורכי דין ונוטריונים שישמחו לתרום מניסיונם.

בררו האם יש לכם פערים מקצועיים שצריך להשלים

מלבד קורס אנגלית עסקית שאותו הזכרנו, יתכן ותצטרכו להשלים פערים מקצועיים. למרות שמקצוע הנוטריון דומה למדי בכל רחבי העולם, יש הבדלים מסוימים שיכולים להתברר כמשמעותיים. תוכלו לברר בפקולטות השונות למשפטים או באגודות נוטריונים מקומיות האם תוכלו לקבל הכרה בתעודות מקצועיות שלכם, בין אם למדתם בישראל ובין אם למדתם בחו"ל בשלב כזה או אחר.

עוד דבר בהקשר זה – גם אם מבחינה רשמית תוכלו לקבל בקלות רישוי לעסוק במקצועכם, יהיה זה רעיון טוב להיות בקשר עם נוטריון מקצועי שבו תוכלו להיעזר. יש המעדיפים לרכוש ניסיון בעבודה כשכירים לזמן מה, במשרד שמציע שירותי נוטריון, לפני שמתחילים להציע את השירות באופן עצמאי לחלוטין.

התעדכנו לגבי סוגיות מיסוי בחו"ל

הטיפ השימושי האחרון שלנו לפעם זו: הקפידו להתעדכן לגבי סוגיות בנושא המיסוי. גם אם אתם רוצים לעבור בתור נוטריון מפעם לפעם ולא באופן קבוע וגם אם אתם שולטים היטב בחוקי המיסוי בישראל, בכל מדינה יש תקנות שונות ודגשים אחרים. זאת ועוד, בהנחה ואתם עשויים לחזור בעתיד לישראל, הקפידו לבדוק כל מה שקשור בתושבי חוץ חוזרים וחבויות המס. אנשים שלא בדקו זאת ולא פעלו נכון, גילו כי למרות ששילמו מס כחוק בתקופת מגוריהם בחו"ל נדרשו גם לשלם הון רב לרשות המיסים לאחר שחזרו לארץ. אל תסמכו באופן אוטומטי על הסכמים בין מדינתיים בנושא המיסוי. בררו זאת כעת ולא תצטערו.

Call Now Buttonדילוג לתוכן