שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

הקשר בין תאונת אופנוע וחבישת קסדה

מאת: שירה אלה

אחד הגורמים לתוצאותיה של תאונת אופנוע קשה הוא אי חבישת קסדה? מה הסיכון בכך? ו למה כדאי לשים לב בכדי להקטין הסיכוי לתאונות אופנוע? מומלץ לקרוא.

ישנם לא מעט רוכבי אופנוע אשר לא מקפידים לחבוש קסדה כאשר הם יוצאים אל הכביש. הסיבות לכך שונות ונעות מאי הנוחות שבקסדה למחשבה שאין בה צורך אמיתי וכי בשעת תאונת אופנוע, היא לא באמת תעזור.

חבישת קסדה היא חובה והיא יכולה להציל את חייהם של רוכבי האופנועים. הנחת המוצא של לא מעט נהגים, כי הקשר בין קסדה לבין תאונת אופנוע, אינו קשר הדוק, היא הנחה שגויה אשר עלולה לגרום לאובדן חיים.

מחקרים מראים כי קסדה היא אמצעי מיגון אפקטיבי ביותר אשר מונע 30% בקירוב של תוצאות קטלניות במקרה של תאונת אופנוע.

מהי תוצאה קטלנית? למרבה הצער, אחת הסכנות הגדולות ביותר של תאונות אופנוע היא פגיעת ראש. פגיעות ראש הן פגיעות אשר לעיתים קרובות גורמות למוות ואם הן לא גרמו למותו של הרוכב, הרי שהנזק מהן הוא במקרים רבים בלתי הפיך.

בעת תאונת אופנוע, פגיעות ראש הן הדבר הראשון ממנו צריך להימנע ויעילותה של הקסדה במובן זה היא אדירה כאשר היא מונעת 70% לערך של פגיעות ראש. לשם כך, יש לחבוש קסדה אשר מותאמת באופן אישי לרוכב האופנוע ונוחה לו.

תאונת אופנוע – תמיד קשה יותר!

תאונת דרכים היא תמיד אירוע קשה, גם כאשר היא אינה גורמת לנזקים חמורים. עם זאת, ישנו הבדל בין תאונת אופנוע לבין תאונה בה אינו מעורב אופנוע. העדר ההגנה הפיזית שמספק הרכב, הופכת את הנהיגה על האופנוע למסוכנת יותר ולפיכך, תאונת אופנוע היא תמיד תאונה קשה יותר.

לעיתים קרובות, עוברים כבישי הארץ תיקונים שונים אשר רובם מבוצעים בשעות המאוחרות של הלילה. כל שינוי קטן בכביש, כל הצרה של נתיב, עלולים לגרום להתרחשותה של תאונת אופנוע. אפשרויות הפגיעה הן רבות יותר, הסכנה גדולה יותר והפציעות, תמיד חמורות יותר.

לפיכך, רוכבי אופנוע מוכרחים לנהוג בזהירות רבה יותר מנהגי הרכבים ולשים לב לכל שינוי בכביש. במקרה שבו מתרחשת תאונת אופנוע, העדרה של הקסדה עלולה להוביל לפגיעה קטלנית ברוכב האופנוע, כזו אשר הייתה יכולה להימנע.

השינוי מתחיל בכם!

עובדה קיימת היא כי בישראל מספרן של תאונות הדרכים בכלל ומספרן של תאונות האופנוע בפרט, הוא גדול מאוד. אין ספק כי כל אחד מאתנו יכול להסתכל על צורת הנהיגה של האחר ולטעון כי היא אינה אחראית. בסופו של יום, גישה זו של הטלת אשמה, לא תצמצם את מספר תאונות הדרכים ולא תמנע תאונת אופנוע.

הגיעה השעה להבין ולהפנים כי השינוי מתחיל בכם ובכל אחד מאתנו. אין עוד מקום לטענות כלפי אחרים, אין עוד מקום למחשבה כי רק הצעירים גורמים לקרות תאונת אופנוע. כל אחד צריך לנקוט בכל אמצעי הזהירות וללמוד כיצד אפשר למנוע תאונת אופנוע.

מי מכם אשר יש לו ילד המתחיל ללמוד נהיגה או אח קטן, זהו הזמן לשבת עמם ולהסביר להם את החשיבות שבנהיגה זהירה. מי שמבקש לרכב על אופנוע, הכשרתו ומידת המודעות שלו, צריכות להיות עוד יותר מקיפות, בשל חומרת הפציעות אשר גורמת תאונת אופנוע.

כיצד ניתן למנוע תאונת אופנוע?

תאונת אופנוע היא תאונה אשר תוצאותיה עלולות להיות קטלניות. אף במקרים בהם תאונת אופנוע, גרמה לפציעות קלות, אלו תמיד יהיו חמורות יותר מאשר היו לו התרחשו ברכב.  האם ניתן למנוע תאונת אופנוע? בוודאי!

תאונת אופנוע מתרחשת בשל חוסר תשומת לב, מהירות מופרזת, נהיגה בתנאים לא מתאימים, נהיגה בשכרות, בעייפות וכולי.

מה אפשר לעשות?

1.הכשרה טובה יותר : תאונת אופנוע ניתן למנוע, ראשית כל, על ידי הכשרה מעמיקה יותר של נהגי האופנוע. המדיניות הנהוגה בישראל למתן רישיון אופנוע, קלה מדי ואינה מאפשרת קבלת הכשרה אמיתית ואיכותית, תוך הסברה מקיפה של הסכנות שבכלי ועל החשיבות שבחבישת קסדה בפרט ובשימוש באמצעי מיגון בכלל.

כאשר נהגי האופנוע ייצאו אל הכביש עם ידע רחב יותר ותרגול מקיף יותר, המודעות שלהם תהיה טובה יותר. כך ניתן יהיה למנוע תאונת אופנוע.

2. חבישת קסדה : כל רוכב אופנוע חייב שתהיה לו קסדה נוחה, אשר מתאימה לו באופן אישי. קסדה מונעת פציעות קטלניות ובמיוחד פציעות ראש שהן המסוכנות ביותר.

3. ציות לתמרורים ורמזורים : תאונת אופנוע מתרחשת לעיתים קרובות בשל אי ציות לתמרורים ולרמזורים.

4. נהיגה ערנית : נהיגה במצב של עייפות או נהיגה בשכרות, הם גורמים מרכזיים להתרחשות של תאונת אופנוע. כאשר נהג שתה או שהוא עייף מכדי לנהוג, אל לו לעלות על הכביש.

5. נהיגה במהירות המותרת : תאונת אופנוע אשר התרחשה בשל נהיגה במהירות מופרזת, היא תאונה שעלולה להיות קטלנית וניתן למנוע אותה ובקלות.

6. תחזוקת האופנוע : חלק חשוב משמירה על כללי בטיחות הוא לדאוג לתחזוקת הכלי. אין ספק כי תאונת אופנוע אשר נגרמת כתוצאה מהזנחה ומהעדר טיפול של האופנוע, היא תאונה שניתן למנוע.

תאונת אופנוע אפשר למנוע ובקלות. כל נהג בכביש, בין אם הוא נוהג ברכב ובין אם רוכב על אופנוע, מוכרח לנקוט באמצעי הזהירות על מנת להימנע מהתרחשותה של תאונת אופנוע.

אם נתבעתם לדין בשל גרימת תאונת דרכים, פנו לליווי משפטי שיינתן על ידי עורך דין תעבורה, שהינו מומחה ומנוסה בכל הקשור לדיני תעבורה.

Call Now Buttonדילוג לתוכן