שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

תפקיד הנוטריון בעסקת מקרקעין

שירותיו של נוטריון נדרשים לעיתים כאשר על הפרק עומדת עסקת מקרקעין על סוגיה השונים. מתי נדרשת התערבות של נוטריון, מהם סמכויותיו ומדוע חלה חובה להיעזר בשירותיו? כל המידע במאמר הבא.

תפקיד הנוטריון הוא לאמת ולאשר נכונות של מסמכים לרבות ייפוי כוח, לאשר תרגומים, לערוך הסכמי ממון וצוואות ועוד. הנוטריון הינו עורך דין אך לא כל עורך דין הינו בעל סמכויות נוטריוניות, כדי להיחשב נוטריון חייב עורך הדין לעסוק בכך לפחות 10 שנים, שלא הורשע בעבירה שיש עימה קלון או עבר על כללי האתיקה של לשכת עו"ד וכמובן אזרח ישראלי, אשר עבר השתלמות ייעודית לכך והוסמך מטעם משרד המשפטים וקיבל רישיון נוטריון.

ייפוי כוח נוטריוני לעסקאות נדל"ן

ייפוי כוח הוא מסמך משפטי שמעניק הרשאה לאדם לפעול בשם אותו אדם אחר אשר ביקש ממנו. ייפוי כוח כללי הוא מסמך המעניק הרשאה לפעול כאשר מייפה הכוח אינו יכול בשל מחלתו או סיבה אחרת לבצע פעולות חיוניות כמו פעולות בנקאיות למשל.

ייפוי כוח במקרה של ביצוע עסקאות נדלן נדרש במקרים מסוימים אותם נפרט בהמשך וזאת על מנת לאשר את המסמך ולוודא כי החתום עליו אכן מודע להשלכות חתימתו או לאפשר במקומו לבצע פעולות מסוימות, מול בא כוחו של הקבלן, למשל.

אם מצאתם כבר דירה לרכישה באתר Homely -mls או במקום אחר, ייתכן שתצטרכו להיעזר בנוטריון במידה ומדובר במקרים הבאים:

  • כאשר רוצים לבצע רישום הנכס על שם הרוכש ושאר פעולות בירוקרטיות להשלמת תהליך הרכישה, יש צורך בייפוי כוח נוטריוני שמוענק לבא כוחו של הקבלן. כך באפשרותו לבצע פעולות אלה מאחר וייפיתם את כוחו לעשות כן.

  • כאשר מייפה הכוח נמצא בחו"ל וצריך לייפות כוחו ש לאדם אחר לפעול בשמו לצורך רכישה או מכירת נכסים בארץ.

  • כאשר מקבלים משכנתא מהבנק ישנו צורך בייפוי כוח נוטריוני המוענק לבנק ומאפשר אחיזה במסמך התחייבות בו אם יידרש יוכל הבנק לפרוע את התשלומים בהם לא עמד הרוכש על ידי תהליך מכירת הנכס באמצעות כונס נכסים.

חשיבות ייפוי כוח נוטריוני לעסקת הנדל"ן

חתימה וחותמת הנוטריון מהווים אישור לכך שיש למסמך תוקף משפטי שהינו מחייב. הנוטריון מוודא כי החותם הרוכש מבין את משמעות חתימתו על גבי מסמך משפטי זה. הן המייפה והן המיופה חייבים להיות נוכחים בעת החתימה כאשר נוספת לחתימה זו חותמת לחץ. מסמך זה אינו ניתן לביטול והינו קריטי, במקרים מסוימים בהם נדרש, להמשך תהליך רכישת הנכס.

Call Now Buttonדילוג לתוכן