שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

חותמת נוטריון היא חותמת אשר מאושרת על ידי עורך דין מיוחד שנקרא נוטריון. לפני שנסביר במאמר את החשיבות של חותמת נוטריון, מסמכים נוטריונים וטפסים נוטריונים, נפרט תחילה מהו בדיוק עורך דין נוטריון, לעומת עורך דין רגיל.

מי הוא נוטריון?

לעומת עורך דין רגיל, מי שרוצה להפוך לנוטריון, עליו להיות עורך אשר שייך חוקית ללשכת עורכי הדין בישראל למשך 10 שנים כמינימום, בנוסף להיותו בעל עבר פלילי נקי וללא דופי. לאחר הבדיקות המחמירות אותן עובר עורך הדין המועמד להיות נוטריון, עליו לעבור השתלמות מיוחדת לצורך קבלת רשיון נוטריון מהוועדה בלשכת המשפטים.

וועדה זו מתקיימת סך הכל פעמיים בשנה ובוחנת את המועמדים על פי הקריטריונים המתבקשים אשר מעוניינים להתקדם לתפקיד של נוטריון, אשר במידה והם נמצאים מתאימים, הם משאירים דוגמת חותמת נוטריון בספר הנוטריונים אשר מאשר שמעתה הם מכהנים כנוטריון לכל דבר.

מה הם תפקידיו של עורך דיו נוטריון?

כחלק מתפקידיו, נוטריון מורשה לחתום, לאשר, להצהיר ולהעיד על מסמכים נוטריונים שהם אכן בעלי תוקף משפטי ועל אמינותם של החתומים על מסמכים אלו. כמו כן, הוא מורשה לתת אימות נוטריון על פי חוק, לשמש כעד במקרה הצורך ולערוך מסמכים וטפסים נוטריוניים ומשפטיים ככלל.

על פי נוהל זה, חותמת נוטריון הנמצאת על מסמך משפטי מהווה בהחלט על פי בית המשפט כתוקף ואישור ואמיתות הדברים הכתובים הרשומים והחתומים בו, לצד ההצהרה כי הטפסים הנוטריונים והמסמכים נחתמו בדעת צלולה ורצון חופשי של מי שהיה עליו לחתום.

כחלק מחשיבותה של חותמת נוטריון, היא מהווה כאישור ותוקף אמינות גם לחוזים,תעודות שונות ותרגומי מסמכים. כחלק מהשירותים עליהם עשויה להופיע חותמת נוטריון הם: ייפויי כוח לכל מטרה, העתקי ותרגומי מסמכים, הסכמי ממון לפני או אחרי נישואין, צוואה, תעודות שונות כמו לידה, נישואין, פטירה, או גם תעודות של תארים אקדמיים או קורסים מקצועיים.

הייחודיות של חותמת נוטריון

לכל עורך דין בעל הסמכת נוטריון, יש חותמת נוטריון ייחודית רק לו, אשר אותה הוא חותם בספר הנוטריונים כאשר הם עוברים בהצלחה את הוועדה בלשכת המשפטים ואיתה הם משתמשים בעבודתם כנוטריון לכל דבר.

על החותמת לשאת את שמו הפרטי של עורך הדין המכהן ועליו לחתום רק איתה על המסמכים הרלוונטיים.

כחלק מהקריטריונים של החותמת אשר נמצאים בתקנות, היא להיות עשויה ממתכת, בצורה עגולה ועליה לכלול בהכרח את המילה נוטריון ב3 שפות לבחירת עורך הדין, לצד שמו בעברית ועוד שפה לועזית לבחירתו.
כמו כן, כאשר עולה הצורך בחתימה על יותר ממסמך אחד, על הנוטריון לרכז ולקשור את כל המסמכים בסרט אדום עם תו עליו תוטבע החותמת שלו.
על הנוטריון המכהן אסור לעבור על תקנות מחמירות אלו בשל חשיבותו של התפקיד.

כמו כן, לעיתים עקב חשיבותם וסודיות המסמכים המשפטיים עליו חותם נוטריון, כדאי להשמיד את המסמכים הללו מיד כאשר עולה הצורך בכך, בעזרת מגרסה משרדית להשמדת כל זכר וביטחון המידע הרגיש.

מה ההבדל בין חתימת עורך דין ונוטריון?

נכון שהרי נוטריון הינו עורך דין לכל דבר, אך נוטריון נחשב תפקיד גבוה יותר ועל כן גם חותמת נוטריון מהווה חשיבות עליונה מעל עורך דין. עורכי דין אינם רשאים לחתום על כל מסמך ולעיתים השירותים אותם הם מעניקים הינם שונים.

חותמת אפוסטיל קבילה בחו״ל

כאשר נוטריון מאמת את נכונות מסמך משפטי כלשהו בארץ, הוא חותם בחותמת הרגילה שלו. אך כאשר ישנו הצורך בשימוש במסמך בחו״ל, בייחוד מסמכים משפטיים ציבוריים כגון תעודות לימודים או נישואין- נדרשת חותמת נוספת הנקראת ״אפוסטיל״, אשר נקבעה באמנת האג.

מדינות החתומות על האמנה הזו רשאים להשתמש בחותמת נוטריון המוסמך לכך על המסמכים של אותה מדינה.

Call Now Buttonדילוג לתוכן