שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

מושגים חשובים בנושא נוטריונים

אזרחים רבים נדרשים לגייס את שירותיו של נוטריון מבלי להכיר מושגים משפטיים חשובים. היכרות עם מושגים אלו יכולה לחסוך זמן, מאמץ ומשאבים והיא אינה דורשת הסמכה מיוחדת. למעשה, באמצעות סקירה קצרה ניתן להכיר את המושגים המרכזיים בנושא נוטריונים ולהשתמש בהם לצורך פנייה אל עורך דין מוסמך. ראשית, יש לזכור כי נוטריונים אינם רשאים לפרסם את עצמם. על מנת למצוא נוטריון ניתן להשתמש בהמלצות, ברשימת בעלי תפקידים באיזורים שונים בארץ או בידע קודם. שנית, מסמכי נוטריון יכולים ואמורים לשמש בתור ראיה בבתי משפט. יש להקפיד על התייעצות עם נוטריון לפני כל פעולה, ולבדוק האם אכן נדרשת חתימה של עורך דין נוטריון או לחילופין מספיקה גם חתימה של עורך דין אחר.

מהו תרגום נוטריוני?

אחד המושגים הבולטים של נושא הנוטריונים קשור לתרגום. תרגום נוטריוני הוא שירות אשר בעזרתו ניתן להמיר שפת מקור אל שפת ביעד בשורה של מסמכים חשובים, כגון יפוי כוח, פסקי דין, דרכונים, תצהירים ועוד. מושג אחר הוא אימות חתימה אשר בו נוטריון מוודא את זהותו של אדם שחתום על מסמך מחייב. הנוטריון משתמש בתעודות מזהות ומפעיל שיקול דעת. מטרתו של השירות היא לוודא שהחתימה על המסמך נעשתה מתוך רצון חופשי.

אישורים וחתימות

מושג אחר בנושא נוטריונים הוא אישור העתק נאמן למקור. רוב בעלי העסקים מכירים את המושג הזה בהקשר של רשויות המס, אך עבור נוטריונים הוא בעל תפקיד שונה. אישור העתק נאמן למקור מספק אסמכתא לכך שמסמך או צילום של מסמך הם זהים ומתאימים למסמך המקורי. בנוסף, המושג תצהיר נוטריוני הוא הצהרה על כך שהחתום מתחייב כי כל המידע המופיע במסמך הנו אמיתי. על הנוטריון לוודא שהתצהיר נחתם רק לאחר שהחותם הוזהר על פי הקבוע בחוק. לבסוף יש לדעת מהי פעולת עריכת העדה למסמך סחיר. זו פעולה בה נוטריון עורך כתב התראה בשל חילול שטר או אי תשלום ההתחייבות המופיעה במסמך סחיר. אישור העדה מהווה הוכחה לכך שהשטר חולל והוא קביל בכל ערכאות בתי המשפט.

Call Now Buttonדילוג לתוכן