שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

השירות הצבאי במדינת ישראל מאתגר וחשוב אבל הוא גם טומן בחובו קשיים וסיכונים לא מעטים.  כל חייל שמאמין שנגרם לו נזק וניסה לתבוע, כבר למד שתביעה והכרה בנכות הם תהליכים ארוכים ומתישים המצריכים ליווי מקצועי שיעזור לממש את הזכויות שאיננו מודעים להן ולעקוף את המכשולים הבירוקרטים.

מי יכול להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון?

כל חייל המתגייס לצה"ל, בין שהינו קרבי ובין שהינו ג'ובניק, יכול להגיש תביעה להכרתו כנכה צה"ל בגין פגיעה גופנית או מחלה שנגרמה לו, בתנאי שזו קרתה במהלך שירותו (סדיר, קבע או מילואים) ועקב תנאי שירותו, וזאת מומלץ לעשות לצד עורך דין צבאי.

זה כולל גם שוטרי חובה וקבע המתגייסים למג"ב ומשטרת ישראל ונושאי תפקידים שונים במערכות משרד הביטחון כמו המוסד והשב"כ. החוק העיקרי אשר מסדיר את זכאותם של נכים שנפגעו בעת ועקב שירותם הצבאי הנו חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט- 1959 [נוסח משולב].

מדובר בחוק מסורבל בעל סעיפים רבים וכדאי מאוד לא לנסות להתמודד עימו לבד.

מה הם התנאים להגשת תביעה כנגד משרד הביטחון?

פגיעה פיזית, נפשית או בריאותית. לדוגמא: חייל נפל בבסיס ושבר רגל (פיזית) תצפיתנית היתה חשופה ללחצים רבים ופיתחה מחלת נפש (נפשית) איש שב"כ שעקב עבודתו פרצה והוחמרה אצלו מחלת הסכרת בעת שירותו.

התנאים אמנם מנוסחים בחוק אך בפועל מדובר בשדה משפטי שבו נפרצים גבולות מדי יום והזכאות להכרה נקבעת הלכה למעשה במקרים רבים על ידי בית המשפט.

האם ניתן לקבל כפל תשלומים גם ממקור אחר?

לא, אי אפשר, אתם אמנם יכולים להגיש תביעה גם לביטוח לאומי וגם למשרד הביטחון ואם אחת נדחתה אז יש לכם סיכוי לקבל את השנייה, אבל אי אפשר לקבל פיצויים וקצבאות על אותה פגיעה במקביל משני מקורות ממשלתיים. זה כולל גם תביעה אזרחית לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כנגד חברת הביטוח.

מה תפקידם של מומחים רפואיים בהגשת התביעה?

הרופאים שיבדקו אתכם מטעם משרד הביטחון יהיו מומחים אשר חוות דעתם אמנם אובייקטיבית אבל נובעת גם מקריטריונים מחמירים וממדיניות משרדית. לכן חשוב לדאוג שעורך הדין אותו בחרתם יהיה בעל נסיון רב בעבודה עם מומחים רפואיים והבאתם כעדים במידת הצורך. במידה שחוות הדעת הרפואית שיתן המומחה של משרד הביטחון תשלול את עצם הפגיעה, עד מומחה יכול להציל את כל התביעה במידה שחוות הדעת שייתן המומחה של משרד הביטחון תשלול את עצם הפגיעה והנפגע לא יוכר כנכה צה"ל – קיימת הזכות לערער על ההחלטה לבית משפט שלום ביושבו כוועדת ערעורים לפי חוק הנכים. לשם כך חובה להצטייד בחוות דעת רפואית נגדית.

אילו הטבות מגיעות לנכה מערכת הביטחון מלבד קצבה חודשית קבועה?

תלוי בסוג הפציעה ובגובה אחוזי הנכות. ההטבות יכולות לכלול: רכב, השתתפות בשכר לימוד, השתתפות בשכירות, טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים משלימים, הלוואות ועוד הטבות רבות.

מה עלינו לעשות כדי להגביר את סיכויי הזכייה בתביעה?

איספו חומר רב ככל הניתן על מצבכם הבריאותי בהווה ובעבר. רכזו כל מסמך צבאי הקשור לתביעה והביאו אותה למומחה משפטי בעל נסיון בתחום.

כמה זמן אורכת התביעה?

לא מעט זמן. ישנן תביעות שמתנהלות במשך חודשים וישנן תביעות שנמשכות לאורך שנים. עצתנו לכם: התאזרו בסבלנות ואל תצפו להכרה מהירה.

Call Now Buttonדילוג לתוכן