שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

מי הוא עורך דין צוואות וירושות, ומתי נכון להיעזר בו?

עורך דין צוואות וירושות מספק פתרונות משפטיים לתחום חלוקת הרכוש לאחר הפטירה. אמנם, חוק הירושות בישראל קובע באופן ברור את אופן חלוקת הרכוש לאחר הפטירה, כך שקרובי המשפחה של הנפטר יזכו בחלקים של הרכוש על פי הקרבה אל הנפטר – ואולם, החוק בישראל מכיר בזכותו של אדם לעשות ברכושו ככל העולם על רוחו – זאת, גם לאחר המוות. אם כן, צוואה היא מסמך שכאשר הוא נערך באופן משפטי, הוא קודם לאופן חלוקת הרכוש שנקבעה על פי חוק.

עורך דין צוואות וירושות הוא זה המסייע בניסוח הצוואה על פי חוק, כמו גם בקיום הצוואה ככתובה במידת הצורך. דווקא בתחום של צוואות וירושות – חשוב "להקדים תרופה למכה". אם עוד לא כתבתם צוואה (בכל גיל ובכל מצב בריאותי), חשוב לקרוא את המאמר הזה – ולהסתייע בשירותיו של עורך דין צוואות וירושות, לטובת חלוקת רכוש ברורה ומוסכמת.

בשלב כתיבת הצוואה

כל אדם צרך שתהיה לו צוואה הכתובה על פי חוק, כזו שתאפשר קביעה של כללים ברורים לחלוקת הרכוש שלו (כמו גם בקשות לטיפול בנושאים שעלולים להיוותר "פתוחים" במקרה פטירתו) על פי רצונו. בצוואה יכול אדם לקבוע כיצד יחולק רכושו וכל שייכתב בצוואה, כל זמן שהכותב אותה הוא צלול בדעתו ושהצוואה כתובה תוך קבלת ליווי מעורך דין צוואות ועל פי החוק – יקוים.

חשוב להיוועץ בעורך דין בשלב כתיבת הצוואה ואף להפקיד את הצוואה אצל עורך דין, שיידע לקיימה כאשר יעלה הצורך. הכתיבה המושכלת של צוואה תותיר את הצוואה ברורה, חד משמעית, מדויקת, ונוחה לקיום. עורך הדין יסייע בניסוח הפרטים, הוספה של המידע שיהפוך את הצוואה חוקית, ועוד.

אגב, בחלק מן המקרים שווה להשאיר צוואה כתובה ביותר מאשר שפה אחת. תרגום צוואה לשם הוצאתה אל הפועל הוא לא פעם עניין מורכב ומלאכת התרגום עלולה ליצור שינויים מהותיים בפירוש המסמך. על כן, תרגום המסמך במקור, אם הדבר מתאשר והוא נדרש, עשוי לסייע בקיום הצוואה על פי רצונו של המצווה.

בשלב צו קיום צוואה

לאחר פטירתו של המצווה, צו קיום צוואה הוא זה שהופך את חלוקת הרכוש כפי שהיא מופיעה בצוואה לבעלת תוקף משפטי מחייב. כלל הרכוש של הנפטר יחולק על פי צו קיום הצוואה, ורכוש שלא נכלל בצוואה יחולק על פי דין. על מנת לבקש צו לקיום הצוואה או להגיש התנגדות לקיום הצוואה, יש לפנות ללשכת הרשם, או לבצע את כלל ההליכים דרך עורך דין צוואות וירושות ובליוויו. במיוחד אם הצוואה שהותרה אינה עונה על הציפיות שלכם, או במקרים של חלוקת רכוש מורכבת במיוחד – אל תישארו בלי ליווי מקצועי של עורך דין צוואות וירושות.

השירותים שעורך דין צוואות וירושות מספקים

עורכי דין המתמחים בטיפול בתחומי צוואות וירושות, ידעו להעניק שירות בתחומים הבאים:

  • כתיבת צוואה: בין אם אתם מעוניינים לכתוב צוואה פרטית או צוואה הדדית (המטפלת במקרה הייחודי של חלוקת רכוש במקרה של פטירת אחד מבני הזוג והתחייבות בני הזוג להמשך טיפול בנכסים המשותפים גם לאחר פטירת אחד מהם), חשוב לכתוב צוואה בנוכחות עורך דין ולהפקידה כך שתימצא ותטופל בעת הצורך
  • טיפול בקיום הצוואה ובירושה – כולל הגשת בקשה לצו קיום צוואה או לחלוקת הרכוש על פי דין
  • הגשת התנגדויות לצוואה – במקרה של התנגדות לתוכן הצוואה, ניתן להגיש התנגדות זו אם יש סיבה להאמין שהצוואה נכתבה תוך השפעות לא הוגנות, שהיא לא משקפת את רצון המצווה, שהיא לא עדכנית, וכדומה. גיבוש אסטרטגיה ונקיטת פעולה להתנגדות לצוואה הם הליכים משמעותיים הדורשים ניסיון וידע רבים בחוקים ובתקנות
  • ניהול תיקי עיזבון

בכל מקרה של התמודדות עם כתיבת צוואה או קיום צוואה, מומלץ לבחור בליווי מקצועי של עורך דין צוואות וירושות. הקרבה המשפחתית והנושאים הטעונים, עשויים להביא לכדי קונפליקטים שמסלימים במהרה. על מנת למצוא פתרונות מהירים שיתאימו לכולם, על מנת לטפל הן בכתיבת הצוואה והן בקיומה באופן מיטבי – שקלו ליווי עורך דין.

Call Now Buttonדילוג לתוכן