שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

יפוי כוח לבנק – באמצעות נוטריון

מאת: אלעד שניר, צוות אתר Israelnotary

כאשר פונים אל בנק על מנת לקבל משכנתא, ישנן דרישות שונות שהבנק דורש על מנת להעניק לכם את ההלוואה. אולם, לעתים לא די בייפוי כח רגיל על מנת שהבנק יוכל לבצע את אותן פעולות, ויש צורך בייפוי כח באמצעות נוטריון.

מהו ייפוי כח?

ייפוי כח הוא מסמך בו מייפה נותן הייפוי, את כוחו של אדם שני, מיופה הכוח, לבצע פעולות כלשהן בשמו, בין אם אלה מסוימות או לא, ובין אם המדובר בייפוי כח למטרה מסוימת ובין אם לאו. ישנם סוגים שונים של ייפויי כח. אולם, לעניינו נעסוק בעיקר בייפוי כח נוטריוני – כזה הניתן ונחתם מול נוטריון.

מה ההבדל בין ייפוי על ידי נוטריון לייפוי על ידי עורך דין או מול פקיד הבנק?

עורך דין מוסמך לחתום על ייפוי כוח כדי לאמת את דבר נתינתו. חתימת ידו של עורך הדין מצורפת אל ייפוי הכוח כדי להעיד כי ביום מסוים הגיע מייפה הכח אל משרדו של עורך הדין וחתם על ייפוי הכוח בפניו. אולם, לא בכל דבר ועניין מספיק ייפוי כח של עורך דין כדי שניתן יהיה לכבד אותו ולבצע פעולות בשם מייפה הכח על פיו. במקרים שונים, כמו כאשר רוצים לבצע פעולות במקרקעין בשם הבעלים של המקרקעין, יש צורך בייפוי כוח החתום על ידי נוטריון בשל האמינות הגבוהה יותר של ייפוי כח כזה.

ישנן מספר סיבות בגללן כוחו של ייפוי כוח על ידי נוטריון עדיף על פני ייפוי כח של עורך דין. ראשית, על פי תקנות הנוטריונים, יש לערוך את ייפוי הכח באופן שמקשה מאוד על זיוף שלו, ובאופן שמבטיח כי ייפוי הכוח שניתן אכן ניתן מרצון ובאופן חופשי כדי לעשות את הפעולות האמורות על ידי מיופה הכח. ייפוי כוח על ידי נוטריון לבנק בענייני משכנתא, יאפשר לבנק לבצע את כל הפעולות הדרושות על מנת להעביר לידיכם את ההלוואה: הבנק יוכל באמצעות ייפוי הכוח החתום בידי נוטריון לבצע פעולות שונות מול רשם המקרקעין, כגון רישום הערת אזהרה ועוד – אשר בלעדיהן הבנק לא מאשר את מתן ההלוואה.

ייפוי הכוח דרוש כדי שהבנק יאשר את ההלוואה

בנוסף, ייפוי כוח על ידי נוטריון יאפשר לבנק לבצע את כל הפעולות הדרושות כדי למכור את הבית בשמכם ולפרוע את חובכם לבנק בהתאם לחוק במקרה שלא תעמדו בהחזרי המשכנתא. החוק אמנם קובע סדרת תנאים שצריכים להתקיים על מנת שניתן יהיה למכור את הנכס במקרה של פיגור עקבי בתשלומים ובהחזר החודשי, אבל בלי ייפוי כוח נוטריוני הבנק לא יוכל לפעול בשמכם. מובן כי אתם לא תרצו לבצע את הפעולות האלה בשם הבנק, ולכן באמצעות ייפוי הכוח יכול הבנק לפעול במקרים המתאימים כדי לפרוע את ההלוואה באמצעות מכירת הבית.

חשוב לציין, כי ייפוי כוח לבנק למשכנתאות על ידי נוטריון – בין היתר כיוון שמדובר בהלוואה לטווח ארוך הוא ייפוי כוח בלתי חוזר – כלומר כזה שלא ניתן לבטלו. לכן, חשוב כי ייערך בצורה הנכונה והטובה ביותר, כזאת שמאפשרת לבנק לבצע את הפעולות הדרושות אם וכאשר מחד, ומאידך כזה המבטיח כי ניתן יהיה לבצע את הפעולות המסוימות בלבד ותו לאו, ובמקרים המתאימים לכך בלבד.

משקל ראייתי רב יותר

כיוון שקשה יותר לזייף ייפוי כוח על ידי נוטריון ובזכות הבדיקות שחייב נוטריון לעשות לפני שיחתום על ייפוי כח, הרי שייפוי כח החתום בידי נוטריון הוא אמין יותר והרשויות יכולות להסתמך עליו, כאמור. נוטריון מוסמך במקרים מסוימים לבצע פעולות ולתת אישורים שהם ממש רשמיים, כגון אישור חיים – כי אדם כלשהו חי, ואישורים נוספים אשר בעבר היו בסמכותם של פקידים או שרים במדינה בלבד.

Call Now Buttonדילוג לתוכן