שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

חשיבותה של צוואה בפני נוטריון

כיצד חתימה על צוואת בפני נוטריון מעניקה למסמך הגנה בפני פסילה ובאילו מקרים כדאי לערוך צוואה נוטריונית?

צוואה היא מסמך בו אדם (ברך כלל על ערש דווי) מורה מה ייעשה ברכוש השייך לו לאחר מותו. מכיוון שאין לדעת מתי אדם יאלץ לעזוב את העולם, הצוואה יכולה להיערך בכל שלב בחייו, אך כדי שיהיה לה תוקף משפטי היא צריכה להכיל מאפיינים מסוימים. אחד המאפיינים החשובים הוא הוכחה שהצוואה אכן משקפת את שאיפותיו של המנוח לגבי חלוקת הרכוש ושהיא נרשמה מרצונו החופשי, ללא שידול, איום או מניפולציה.

באופן מצער, לעיתים רבות נוצרות מלחמות ירושה בין בני משפחת המנוח, אם מפני שהנפטר היה אדם אמיד מאוד והשאיר אחריו עיזבון משמעותי, ואם בגלל יחסים בינאישיים רעועים בין בני המשפחה ועוד סיבות רבות. במקרים שכאלה ינסו בעלי עניין לתקוף את לשון הצוואה. אם אתם רוצים להימנע ממלחמות ומאבקים משפטיים בין היורשים, שעלולים להוביל לביטול הצוואה או לשינויה, כדאי לערוך צוואה נוטריונית. צוואה נוטריונית נערכת ונחתמת על ידי נוטריון, ומתקיימים בה המאפיינים הבאים:

  1. דברי המצווה צריכים להימסר בעל פה בפני נוטריון מורשה, או להימסר אליו בכתב.
  2. לאחר מכן יש להקריא את הדברים שנכתבו בפני המצווה והנוטריון.
  3. המצווה צריך לאשר שזו אכן צוואתו.
  4. הנוטריון יאשר בכתב על גבי מסמך הצוואה את קיומם של ארבעת המאפיינים.

קיומם של ארבעת מאפיינים האלו מבטיחים שאכן מדובר במסמך אותנטי שנכתב מרצון חופשי, ושאותו כמאט לא ניתן לאתגר.

הגנה מפני פסילה

צוואה נוטריונית זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שהרכוש יחולק בהתאם לרצונכם, גם אחרי שלא תהיו פה לוודא זאת. היא בעלת אמינות גבוהה, המעידה ללא ספק על רצונכם ובאופן ברור וחד משמעי. לשם חיבור תוכן הצוואה באופן יסודי ומושכל מוטב לפנות לליווי ויעוץ של עורך דין ירושה מנוסה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בירושה גדולה שתצדיק את ההוצאה המשפטית הגדולה הכרוכה במאבק משפטי על ביטולה.

אם מתקיימים ארבעת התנאים, בית המשפט יתייחס אליה כאל מסמך אמין ויאשר אותה כצוואה חוקית. לכן, אם חיברתם את הצוואה בצורה נכונה בעזרת עורך דין וערכתם אותה בפני נוטריון, תוכלו להיות רגועים שבבוא היום, עותק הצוואה יוכל לשמש ראיה אמינה בבית המשפט, שתמנע מלחמות רכוש בין היורשים ותגן על רצונכם מפני אפשרות פסילה.

 

Call Now Buttonדילוג לתוכן