שרותי נוטריון אקספרס

משרד עורכי דין ונוטריון משה אלפסי
שירותים ותרגומים נוטריונים - 03-7266666
נוטריון - המדריך השלם
נוטריון - ערך מוסף
נוטריון - שירותים ותרגומים 03-7266666
page

היערכות לקראת תביעות רשלנות רפואית

מאת: אלעד שניר, צוות האתר

תביעת רשלנות רפואית מול בתי המשפט יכולה לדרוש לא מעט משאבים, זמן פנוי ואנרגיות. הדרך הנכונה לעבור את התביעות הללו בשלום היא להיערך מראש. רצוי לזכור כי התהליך הארוך של התביעות נובע מהמורכבות שלהן. במילים אחרות, אין הרבה תחומים משפטיים בהם בית המשפט נדרש להכריע בשאלות מקצועיות ולא רק בענייני צדק או מוסר. רשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ועל התובע או הנתבע להמתין עד שבית המשפט מקבל את כל הנתונים. רק בצורה כזו ניתן להבטיח תהליך צודק ונכון של תביעות רשלנות רפואית, גם אם הן נמשכות חודשים או אפילו שנים רבות. תביעות אלו מהוות חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה בעולם המערבי ועל האזרחים, כמו גם הרופאים, לקבל בהבנה את רגישותו של הנושא.

התייעצות עם עורך דין והיערכות נפשית

היערכות נפשית לקראת תביעת רשלנות רפואית מתחילה בהתייעצות עם נוטריון עורך דין רשלנות רפואית ואיסוף מידע. ידע מונע חששות וחרדות ועוזר להתמודד בצורה נכונה עם תהליך התביעה. במקביל להתייעצות קונקרטית עם עורך דין לגבי פרטי המקרה הנדון בין כתלי בית המשפט, רצוי לקרוא מידע עיוני. מידע כזה מופיע באתרי האינטרנט העוסקים ברשלנות, בספרות מקצועית ובמקורות אחרים. בעידן המקוון ישנו מידע הזמין כל הזמן עבור התובעים והנתבעים. רצוי להשתמש במידע הזה על הצד הטוב ביותר, להתחשב בו ולהיעזר בכלים המעשיים שהוא מספק.

איסוף מידע אינו האמצעי היחיד העומד לרשותו המעורבים בתביעות מהסוג של רשלנות רפואית. היערכות נפשית מתבצעת גם בתוך הבית ובין האדם כלפי עצמו. במילים אחרות, יש להביא בחשבון כי במהלך התביעה עלולים להתעורר נושאי דיון לא נעימים. נושאים אלו כוללים את מצבו הרפואי של התובע לפני ואחרי הטיפול, את מצבו המשפחתי, את הפרטים האינטימיים ביותר על גופו וכן הלאה. תפקידו של בית המשפט הוא כמובן לשמור על תביעה הוגנת וסולידית, אך לא ניתן לשער מראש כיצד תתפתח התביעה ומה תעלה חוות דעתו של הרופא המומחיה. נושאים אלו ועוד מהווים את ליבת הסכסוך בתביעות רשלנות רפואית ויש להכיר בכך. בנוסף, עורכי הדין המלווים את התביעות יודעים להנחות את הצדדים לגבי היערכות נפשית מן הסוג הזה.

האם הצלחה נמדדת לפי גובה הפיצוי?

בסופו של דבר, מבחינת התובע נמדדת הצלחה של תביעות רשלנות רפואית על פי גובה הפיצוי אותו קובע בית המשפט. הנתבע מעוניין להשיג תוצאה הפוכה ולהשתחרר מאחריות לרשלנות וברוב המקרים התביעה מסתיימת בפשרה. כדאי להגדיר כבר בתחילת התביעה את המטרה העיקרית ולהבין מה היתרונות והחסרונות של כל אופציה משפטית. לעיתים עדיף לקצר את תהליך המשפט, לחזור לשגרה ולהסכים לפיצויים לכאורה קטנים יותר מהפוטנציאל הקיים. עדיפות כזו יש לתת במקרים של תביעות בהן חוות הדעת של הרופא המומחה אינה תומכת לחלוטין בטענות התובע. לחילופין, מומלץ להגיע לפשרה במידה והרופא, הצוות המטפל או המוסד הרפואי מציגים הוכחות ברורות לכך שלא מדובר על רשלנות. העלות של ניהול התביעה אינה מבוטלת והיא נוטה לגדול ככל שהזמן עובר והתביעה מתארכת.

לסיכום, היערכות לקראת תביעות רשלנות רפואית באה לידי ביטוי בדרכים שונות ומגוונות. ישנה חשיבות גדולה להיערכות הקונקרטית, אותה רצוי לבצע בעזרת אנשי מקצוע מיומנים כמו עורכי דין. היבט אחר מדגיש את ההיערכות המנטאלית וכולל קריאת מידע ואיסוף ידע עיוני על הנושא נדון התביעה. לבסוף, רצוי לנהל את התביעה תוך הפעלת שיקולים מושכלים, להכיר בסיכויי ההצלחה ולהגדיר עוד לפני בית המשפט מה גובה הפיצוי הרצוי.

Call Now Buttonדילוג לתוכן